Després de presentar aquest bloc, relacionat amb l'asignatura que estem treballant, afegeixo una notícia relacionada amb l'ensenyament - aprenentatge i les Noves Tecnologies, cada vegada més presents en la nostra escolarització.
L'arribada a les aules catalanes de 33.000 ordinadors portàtils ha estat una de les novetats d'aquest principi de curs. El Departament d'Educació vol que, a poc a poc, es vagi informatitzant l'aprenentatge dels alumnes i que l'ordinador es converteixi en una potent eina pedagògica dins i fora de classe.
Un equip de TV3 va entrevistar Francis Pisani, considerat un dels millors analistes mundials en noves tecnologies, que va afirmar que els professors ja no ostenten la veritat i la paraula, ja que els alumnes tenen accés a internet, i la xarxa conté molts més recursos que no pas els professors. Per tant, Pisani és partidari d'una "revolució a les aules", on els professors han de perdre protagonisme.
L'arribada a les aules catalanes de 33.000 ordinadors portàtils ha estat una de les novetats d'aquest principi de curs. El Departament d'Educació vol que, a poc a poc, es vagi informatitzant l'aprenentatge dels alumnes i que l'ordinador es converteixi en una potent eina pedagògica dins i fora de classe.
Un equip de TV3 va entrevistar Francis Pisani, considerat un dels millors analistes mundials en noves tecnologies, que va afirmar que els professors ja no ostenten la veritat i la paraula, ja que els alumnes tenen accés a internet, i la xarxa conté molts més recursos que no pas els professors. Per tant, Pisani és partidari d'una "revolució a les aules", on els professors han de perdre protagonisme.
"El saber no ve dels professors, sinó que ve del web, on hi és tot, absolutament tot el que hom vol trobar", diu Pisani. "El saber també ve de les relacions que els alumnes tenen entre ells, que aprenen en comú". Per tant, segons Pisani, els professors cada cop es van convertint més en "monitors", ja que no ostenten ni "la paraula ni la veritat". Pisani aposta per una informatització total de les aules, i creu que l'entrada dels ordinadors al sistema escolar és un element "indispensable" per aconseguir una autèntica "revolució educativa".
S'ha de repensar el paper dels professors
Per tant, Pisani determina que els professors "han d'acceptar una pèrdua de poder", ja que no poden competir amb la xarxa, i si no es "reconverteixen", "no tornaran a ser útils". Els mestres s'hauran d'esforçar a entendre tots els processos del web, i "guiar" els alumnes perquè aprenguin quines informacions de la xarxa són bones i quines no. Pisani també considera que a internet hi ha "molta porqueria".
L'analista també va dir que els governs han de facilitar "d'una vegada per totes" l'accés a la xarxa, i que els usuaris s'han d'unir per "lluitar pel control de les dades", ja que la majoria de les nostres dades personals que hi ha a internet realment no són nostres, sinó que són "gestionades" per les empreses privades.
A continuació us exposo un fragment de vídeo que he pogut trobar:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada