dissabte, 27 de març del 2010

La meva experiència amb la PDI


La veritat és que al llarg de la meva estada al centre de pràctiques, he pogut observar de primera mà l'ús que se'n fa d'aquest recurs a l'aula: des d'activiats de matemàtiques per treballar el tema dels €uros, a la visualització d'imatges per, posteriorment, poder-hi escriure o bé la projecció dels sons en anglès.
Quan estava pensant sobre el projecte que portaria a terme, ja que l'escola on he estat treballa a partir d'aquesta metodologia, vaig pensar que seria interessant incorporar el llenguatge visual en la meva proposta que en un principi s'emmarcava dins l'interrogant Com es va construir el món? Però els últims esdeveniments que tingueren lloc a Haití van fer variar el meu camí incial. Fou en aquest punt quan vaig creure que seria interessant que els nens/es de la classe de 1r de l'Escola Dovella usessin la PDI per poder localitzar Haití en el mapa i a la vegada puguessin situar els diferents continents.

Això va suposar que, prèviament, tingués de fer un "curs accelerat" per poder dominar aquell material. Tot i així, ja coses que només s'aprenen fent-ne un ús i en el dia a dia de l'aula, però em vaig percatar de dos possibles impediments. En primer lloc, el fet de què el projector estigui en el sostre provoca que els infants es tapin amb la seva pròpia ombra i que per tant hagin d'escriure en males condicions per poder veure allò que estan fent i en segon lloc, el llapís que s'usa per la PDI té un botó, justament, al lloc per on l'agafen i això provoca que, sense voler, el toquin i es desfigura.
Malgrat aquestes dificultats, penso que aquests nene/es van gaudir molt fent la classe i van fer un ús adequat d'aquest material. Cal dir, que el fet de començar a introduir-los en el món de les noves tecnologies és tota una experiència per als infants, perquè "investigar" totes les aportacions que es poden fer a partir d'aquests recursos és un camí que els obra al món!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada