dilluns, 10 de maig del 2010
Llibres de text
En aquesta entrada, vull fer-nos reflexionar sobre l'ús i sovint abús dels llibres de text i les possibilitats que les noves tecnologies ens ofereixen per lluitar per canviar-ho i així progressar.
Els llibres de text convencionals ens presenten els fets de manera sistemàtica i com si no hi hagués discusió possible sobre el tema, és a dir, de manera tancada.Ens presenten el coneixement com quelcol que és pot comprar i tenir però no com allò que requereix un esforç per arribar-hi. A la majoria d'aules no es construeix el coneixement sinó que ve donat pels llibres de text de manera automàtica i els infants veuen vetada la seva imaginació.
Abans de començar els estudis de Magisteri, els considerava la millor font d'informació però mica en mica m'he anat donat compte que n'hi ha moltes altres i aquestes promouen una educació més constructiva i per tant, significativa. Si bé és cert que des d'un punt de vista docent estalvien feina des d'un punt de vista pedagògic són coixos i poc educatius en alguns casos. Em refereixo en aquells casos en que els llibres són considerats Déu i tot els coneixement que han de tenir els alumnes es resumeixen en aquelles línies.
Així doncs, crec molt encertat l'estudi d'una assignatura com AEI perquè ens ofereix alternatives i complements als llibres de text tradicionals i maneres de treballar més cooperatives que condueixen a la construcció de coneixement plegats. Algunes d'aquestes eines, entre moltes altres, són els blogs, els wikis, el google docs, el JClic... I moltes altres que ja hem anat comentat al llarg de l'assignatura.
Anna Busquets
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada